مقاله نوشیدنی موهیتو

موهیتو از نوشیدنی‌های خوش‌عطر وطعمی است که جزو موارد پرطرفدار در منوی کافه‌ها و رستوران‌ها به حساب می‌آید. این نوشیدنی که خاصیت زیادی دارد، یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین نوشابه و سایر نوشیدنی‌های تجاری محسوب می‌شود. جالب اینکه، محبوبیت آن به‌حدی است که ۱۱ جولای (۲۱ تیر) به‌عنوان روز جهانی موهیتو نام‌گذاری شده است. موهیتو با مواد ساده‌ای همچون آب گازدار، نعناع، آب‌لیمو و شکر تهیه می‌شود و به‌دلیل طرز تهیه آسان و طعم عالی، به یکی از نوشیدنی‌های بین‌المللی تبدیل شده است. مهمترین خاصیت دمنوش نعناع، تاثیر آن بر دردهای دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل پیچه، تهوع و اسهال است. همچنین این دمنوش معطر، اشتهاآور است. مسکن و آرامبخش خوبی است و ناراحتی اعصاب و تشنج را بر طرف می کند. برای رفع بوی نامطبوع دهان و پیش گیری از بروز بیماری لثه‌ای به کار برده می‌شود.

پنج مورد از خواص شربت موهیتو برای بدن:

دارای خواص آنتی اکسیدان:

شربت گیاهی موهیتو به دلیل وجود نعناع در خود از خواص آنتی اکسیدان بالایی برخوردار می‌باشد. از این رو تاثیر فوق العاده‌ای برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن، سرطان، آلزایمر و…دارد. شربت موهیتو همچنین برای سلامت قلب هم موثراست.

تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن:

شربت موهیتو به دلیل وجود آب لیمو ترش در خود، سرشار از ویتامینC می‌باشد. از این رو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و موجب افزایش فعالیت سلول‌های بدن می‌شود.

تضمین سلامت دستگاه گوارش:

یکی دیگر از خواص مهم شربت موهیتو، تقویت دستگاه گوارش و حفظ سلامت آن است. از آنجایی که امروزه بیماری‌های گوارشی رو به افزایش هستند، مصرف روزانه از این شربت گیاهی نقش بسزایی در پیشگیری از این بیماری‌ها دارد. شربت موهیتو به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد موجب پیشگیری از سندروم روده و تحریک پذیری آن می‌شود. از این رو باعث افزایش حرکات روده شده و از بیماری یبوست پیشگیری می‌کند.

حفظ سلامت پوست

گیاه نعناع و آب لیمو ترش تاثیر زیادی در حفظ درخشندگی و سلامت پوست دارد. از این رو مصرف این شربت گیاهی، موجب پیشگیری از مشکلات پوستی مانند آکنه، اگزما و پسوریازیس می‌شود. همچنین به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد، مانع از ایجاد علائم پیری زودرس در فرد می‌شود.

خوشبو کننده دهان:

شربت ارزشمند موهیتو به دلیل خواص آنتی‌باکتریالی که دارد، موجب ازبین رفتن بوی بد دهان شده و بوی خوبی را به دهان می‌بخشد.

کلام آخر:

ویتامین C و آنتی‌­اکسیدانی موجود در لیموترش به دفع سموم بدن ناشی از آلودگی­‌ها مانند سرب و یا ریزگردهای موجود در هوا وجود دارد کمک بسیار می‌کند. لیموترش منبع بسیار خوبی از ویتامین B کمپلکس و پیش­ساز ویتامین A است. این ویتامین‌ها ایمنی بدن را افزایش می‌دهند. لیمو دارای فیبر بالایی بوده که در تامین سلامت فرد بسیار مفید بوده است.